שירות בניית קישורים

עד היום קיים ויכוח בין מקדמי האתרים לגבי יעילות הקישורים באתר, לתוצאות החיפוש בגוגל. חלק מהמקדמים יגידו שההשפעה של קישורים מאתר חיצוני לאתר של העסק שלכם, הולכת ופוחתת עם הזמן, שגוגל מתייחס פחות לאתרים המקשרים אליכם ושקישורים מאתרים שונים לא מביאים יותר מדי תועלת לאתר שלכם. מהצד השני של המתרס, תשמעו מקדמי אתרים שטוענים, כי חשיבות הקישורים לאתר היא עדיין גבוהה, אסור להקל בה ראש וחשוב מאוד להשיג קישורים איכותיים מאתרים אשר רלוונטיים לעסק ולמוצר שלכם.

במשך שנים ארוכות, ההנחה היתה שככל שיש לאתר X יותר קישורים מאתרים אחרים, זה דבר שמצביע עליו כאתר סמכותי, שכדאי מאוד לאלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל לשים אליו לב ולדרג אותו בתוצאות גבוהות, שכן הנה, אתרים אחרים מקשרים אליו כי הוא מקור ידע אמין. בין אם השפעת "כח הקישורים" ירדה לבין אם לא, אנחנו בכלל מסתכלים על נושא הקישורים בזווית אחרת לגמרי.

כשאנו מדברים על שירות בניית קישורים עבור הלקוחות שלנו, אנחנו קודם כל  בודקים האם קישור מאתר X, חזק ככל שיהיה, רלוונטי לאתר שלנו. עסק שלא קשור לאתר שלנו, יכול להביא עמו ערך מוסף מלבד עוד קישור לאתר. אך אם האתר המקשר אלינו הוא לא אתר שרלוונטי לנו, והגולשים שלו, בלחיצה על הקישור, לא ימצאו את מה שהם מחפשים אצלנו, אנחנו לא נתאמץ להשיג את הקישור. כי אם כך, הדבר יכול לפגוע באתר אותו אנחנו מנסים לקדם.

לגוגל יש מונח שנקרא אחוז נטישה. למעשה, מה שהאלגוריתם בודק, זה כאשר גולש נכנס לאתר שלנו, האם הוא ממשיך לשהות בו זמן סביר כי התוכן והנושא מעניינים אותו, או שהוא מבין שהוא הגיע לאתר שלא רלוונטי אליו וישר נוטש אותו. במקרה של נטישה, גוגל מבינה שהאתר לא כזה רלוונטי כמו שהיינו רוצים לגרום למנוע החיפוש להבין. במקרה של שהייה ארוכה, האלגוריתם מבין שבהחלט יש כאן אתר מעניין ואיכותי, מה שגם עוזר לו להתקדם בתוצאות החיפוש.

למידע נוסף אודות בניית הקישורים שלנו כנסו לעמוד שלנו יחסי ציבור ברשת

לדוגמא: אם הצלחנו להשיג קישור מאתר גדול בתחום האופנה, אבל האתר שלנו הוא עסק לאיטום חלונות, כאשר הגולש באתר האופנה ילחץ על הקישור ויגיע אלינו, הוא יברח מהר החוצה. לא טוב.

לכן אנחנו מסתכלים על כל קישור שאותו אנחנו מתאמצים להשיג במשקפיים שונות. אנחנו בודקים האם האתר שממנו אנו רוצים להשיג קישור, יגביר את זמן השהייה אצלנו באתר ברגע שגולש יעבור אלינו.

שירות בניית קישורים

אם כן, במסגרת שירות בניית הקישורים שאנו מציעים, נפנה לבעל האתר ונציע לו לקשר לאתר שאותו אנחנו מנסים לקדם. אם לא, נמשיך הלאה ונחפש את האתר הבא שיענה על הצרכים שלנו. אנחנו לא רודפים אחרי קישורים, רק בשביל להגיד ללקוח שלנו, הנה השגנו לך מלאה קישורים מהמון אתרים, שבאופן עקיף דווקא יכולים לפגוע בו (עקב אחוז הנטישה), אלא מבצעים עבודת תחקיר מעמיקה ובוחנים בקפידה כל אתר ואת המיקום ממנו יוצא הקישור לאתר שלנו.

בסופו של יום, אתרים זה עסק, שמטרתו להכניס כסף. בין אם מדובר באתר לעסק שנבנה כ"כרטיס ביקור לעסק", חנות אינטרנטית או פורטל תוכן. כל בעל אתר ישמח להגדיל את ההכנסות שלו על ידי מכירת "נדל"ן" מהאתר שלו (כמובן בגבולות ההיגיון). ברגע שיש אתר תוכן איכותי, שהגולשים שלו רלוונטיים גם לעסק שלנו, אנחנו נפנה אליו בבקשה להוציא מתוך האתר קישור לאתר אותו אנחנו מקדמים. ברוב המקרים, בעלי האתרים ידרשו סכומי כסף סביב אותם קישורים, דבר שהוא הגיוני ומקובל בהחלט. אין סיבה שאתר מצליח, שיש בו תנועה רבה של גולשים, ייתן מתנות חינם. בהתאם לזאת, אנחנו מבצעים את המחקר עבור האתר אותו אנחנו מקדמים. בוחנים היטב מי סוג הגולשים, מבקשים במקרים רבים אסמכתאות שיראו לנו כי לאותו אתר יש תנועת גולשים רבה, ואם המסקנה שהנישה והאתר המדובר רלוונטיים גם לנו, בהחלט נציע לו תשלום עבור הוספת קישור. האתר אותו אנחנו רוצים לקדם מרוויח בפעולה זאת פעמיים. מצד אחד, האלגוריתם של גוגל מבין שיש אתר טוב שמקשר לאתר שלנו (גם אם כיום יש פחות השפעה של קישורים חיצוניים, עדיין יש השפעה כלשהי), וגם אנחנו מגבירים את הסיכוי לקבל חשיפה ותנועת גולשים לאתר שאנחנו מקדמים, שלא בהכרח היינו מקבלים בלעדי הקישור.

בעל האתר ממנו אנחנו מקשרים, יוסיף את הקישור במשפט שלרוונטי לאתר שלנו באחד ממאמרי התוכן אצלו באתר, הגולש רואה שיש קישור, ילחץ עליו וברגע שיראה שגם האתר אותו אנחנו מקדמים מדבר באותה השפה, ישאר לגלוש ויהפוך ללקוח פטנציאלי. זמן השהייה שלו יאותת לגוגל כי מדובר באתר אינפורמטיבי ואיכותי, מה שכאמור עוזר לשפר את דירוג התוצאות האורגניות. כשאנחנו מדברים על שירות לבניית קישורים, אנחנו לא מדברים על ללכת לכל אתר שבדרך ולהציע לו כסף או קישור באתר אחר בתמורה, אנחנו מבצעים מחקר מעמיק, מוודאים כי גם הגולשים של האתר הם אכן רלוונטים אלינו וגם האתר הוא אתר איכותי עם תנועת גולשים רחבה.

למידע נוסף אודות השירותים שלנו, השאר כאן שם וטלפון ונדאג לחזור אליך בהקדם.

PRM - שיווק ויחסי ציבור באינטרנט