חיפושים שימושיים בגוגל

חיפושים מעניינים שאפשר לעשות בגוגל

בעולם השיווק באינטרנט, הנכס החשוב ביותר עבורנו, המשווקים, זה ידע. הידע לקרוא את התוצאות שאנחנו רואים, הידע לנתח, הידע להבין את התנהגות הגולשים והמתחרים, הידע לפרק לגורמים אתרים ומילות מפתח, הידע הטכני וכמובן הידע לשאול את מנוע החיפוש של גוגל את השאלות הנכונות, על מנת שנוכל לקבל תשובות, שאותן, כאמור, נדע לפענח ולהסיק מהן את המסקנות המתבקשות.

כאשר אנחנו מדברים על קידום אתרים אורגני, על מנת שנדע לנתח גם אתרים של מתחרים, גם את האתר שלנו, גם לנסות לזהות ולראות מה גוגל אינדקס, איך הוא רואה את האתר שלנו וכו', ישנן פקודות ולמעשה שיטות חיפוש, כדי שנוכל למצוא את מה שאנחנו מחפשים. במאמר הזה, ארשום על פקודות החיפוש שאני נוהג לכתוב במנוע החיפוש של גוגל, על מנת שאוכל לקבל אינדיקציה טובה גם עבורי וגם עבור המתחרים שלי. תוצאות החיפוש שאני מקבל לאחר שימוש בפקודות אלו, עוזרות לי לגבש אסטרטגיית קידום לטווח ארוך במידה ואני בתחילת הפרוייקט, ומאפשרות לי לבצע שינויים בזמן אמת, ולהגיב למתרחש, במצב שהפרויקט אותו אני מנסה לקדם כבר רץ תקופה מסוימת.

חיפושים מעניינים בגוגל

אז מה יעזור לכם לחפש בגוגל?

נתחיל מ site:  ושם הדומיין

זהו אולי החיפוש הבסיסי ביותר שמקדם אתרים משתמש בו. הוא מאפשר לנו להבין מה מספר העמודים מתוך האתר שלנו שמאונדקסים בגוגל. באתרים גדולים בעלי אלפי עמודים, לעתים נרצה לצלול עוד יותר לתוצאות החיפוש ולראות מה אונדקס ועם מה אנחנו יכולים לעבוד. לשם כך נשתמש בחיפוש של site: example.com/FOLDER. פקודת חיפוש זו, תעזור לנו לעשות סדר במקרים של אלפי תוצאות וכאשר נתחום את הדברים לתיקיות, יהיה לנו קל יותר לקרוא את התמונה הגדולה. נוכל ככה לגלות עמודים חסרי ערך באתר (יצא לי להיתקל במערכת ג'ומלה שיוצרת גלריה לכל תמונה וגוגל סורק את זה בתור עמוד לכל דבר, הרי עמודים אלו לא מועילים לי אז הסרתי אותם מהאינדוקס של גוגל)

חיפוש בתוך סאב דומיין של אתר

נניח ויש לכם אתר עם הרבה סאב דומיינים, הדרך הכי טובה למצוא את מה שאתם מחפשים, היא לכתוב את הפקודה: site:sub.example.com. ככה אתם יכולים לבדוק בתוך הסאב דומיין שרלוונטי עבורכם ולהבין בצורה יותר ברורה מה אונדקס, מה לא וכמה עמודים.

Inurl: "keyword"

חיפוש נוסף שמאפשר לי לראות או לחילופין לשלול תוצאות. כאשר מקלידים את הפקודה של inurl, אנחנו נקבל את התוצאות שכוללות את הביטוי שנרצה בכתובת הurl שלהם. כלומר, אם אני עכשיו רוצה לחפש את המילה "ספרים", ברגע שאקליד את המושג "ספרים" תחת הפקודה של inurl, אני אראה את כל האתרים והתוצאות שהמושג "ספרים" מופיע בכתובת שלהם. מהצד הנגדי, אם אני עכשיו רוצה לחפש ביטוי מסויים, אבל אני רוצה שתוצאות מאתר ספציפי יופיעו, אני אוסיף – לפני ה inurl. לדוגמא: ספרים -inurl:example.co.il

Intitle:"keyword"

פקודת חיפוש נוספת היא intitle. כאשר נקליד את המילה intitle ולאחר מכן את מה שאנחנו מחפשים, נקבל את כל העמודים המאונדקסים בגוגל, שבכותרת מטא שלהם מופיעה המילה המחופשת. דבר זה יכול לעזור לנו להבין, אילו עמודים משבצים את הביטויים שאנחנו עובדים עליהם בכותרות החיצוניות באתר. נראה ונבחן באילו עמודים הם משתמשים בהן, ומהצד שלנו, חיפוש שכזה יעזור לנו לדעת איך כדאי לנו לשבץ את הביטוי אותו אנחנו רוצים לקדם, בטייטל שלנו.

cache:www.example.co.il – זיכרון מטמון (איך גוגל קורא את האתר שלנו)

עוד פקודת חיפוש מוכרת וידועה בקרב המקדמי אתרים – cache: , פקודה זו מאפשרת לנו לראות את גרסת המטמון של האתר שלנו או אתר מתחרה. למה בעצם זה טוב? סריקה של אתר דרך גרסת המטמון היא דרך מצויינת לראות כיצד גוגל עצמו קורא את האתר או העמוד הספציפי שאנחנו רוצים לבדוק ולנתח. האם הכותרות ברורות, האם יש שימוש באלטים לתמונות וכו'. שימוש חשוב ביותר לפקודה זאת, הוא שכך אנחנו יכולים גם להבין מתי היתה הפעם האחרונה שגוגל אינדקס את העמוד (כמו שהסברתי במאמר שלי שתוכלו לקרוא כאן). אם נשתמש בפקודה זאת עבור אתר שאנחנו מקדמים, נוכל לנתח למשל את הדברים הבאים. נניח שכאשר התחלתם לעבוד על האתר, היו תמונות ללא שום אלט. אחת ההמלצות שלכם היתה להוסיף אלט רלוונטי לתמונה. האלט אכן התווסף, אבל עדיין לא אונדקס מחדש. הדרך שלכם לדעת האם העמוד אונדקס וההמלצות שלכם יושמו בהצלחה, היא על ידי ביצוע חיפוש cache. במידה וגוגל עדיין לא אינדקס מחדש את העמוד שלכם, ואתם תקועים עם אותו עמוד מאונדקס מהימים שלפני שלקחתם את הפרויקט תחת הידיים שלכם, אפשר לגרום, או יותר נכון לעזור, לגוגל להזדרז ולאנדקס מחדש את העמוד. שימוש search console, ברוב המקרים, יסגור לכם את הפינה ויגרום לגוגל לאנדקס את האתר שלכם או העמוד הרלוונטי מחדש.

related:example.co.il – מציאת אתרים דומים

פקודת ה related אומרת לגוגל דבר פשוט, תציע לי אתרים דומים לאתר שעכשיו ציינתי. כלומר, ברגע שארשום related:example.co.il אקבל את כל האתרים הדומים או חופפים לאותו אתר שציינתי. כמובן שככל שהאתר גדול יותר ומאסיבי יותר, גם אחוזי הדיוק גבוהים יותר. פקודה זו שימושית עבורנו כאשר אנחנו מקדמים עסק גדול עם אתר רציני. ברגע שנרשום את הפקודה הזאת, נוכל לראות אתרים מתחרים שגוגל גם מזהה כמתחרים שלנו.

filetype:pdf "keyword"

גוגל אוגר הכל. מעבר לעמודים ודפי html, אם יש לכם קבצי pdf לדוגמא, גם הם מאונדקסים. לכן חשוב מאוד, כאשר אתם מעלים קובץ שכזה לאתר שאתם מקדמים, להשתמש בשם קובץ נקי וברור. לדוגמא אם העלנו קובץ על משקפיים ויש לנו מצגת pdf  על משקפיים, שימוש ב filetype:pdf, יגלה לנו את קבצי ה-pdf שגוגל אינדקס ומציגים את המילה משקפיים.

קצת אקסטרה

עוד כמה חיפושים נחמדים ביותר, לאו דווקא חובה אנשי שיווק באינטרנט. אם תרשמו בתוצאות החיפוש את הפקודה

#FFFFFF

תקבלו סרגל צבעים עם הערכים שלהם. כפי שאתם בוודאי יודעים לכל צבע באינטרנט יש קוד משל עצמו, ושימוש בסרגל זה יוכל להראות לכם מה הקוד של כל צבע. תוכלו להעתיק לאחר מכן את הקוד ולהשתמש בו באתר שלכם.

סקלת צבעים

מציאת תמונות חינמיות (או כאלו שדורשים קרדיט)

אחד הנושאים החרושים ביותר עבור בלוגרים ואנשים המתפעלים אתרים ברחבי הרשת, זה נושא התמונות. יש שפע של תמונות, אך רובן הגדול מחייב רישיון ושימוש בתמונה ללא רישיון, עלול להביא לעונשים כבדים. לכן, אם אתם לא מעוניינים עכשיו לשלם כסף לאתרי תמונות כמו שאטר סטוק, אתם יכולים להקליד את הביטוי שאתם מחפשים (נניח "ליאו מסי") וללחוץ על הטאב של התמונות בתוצאות חיפוש. אתם מיד תקבלו ים של דפים עם התמונות של השחקן. על מנת לצמצם את תוצאות החיפוש לרמה שבה תוכלו לראות מה ברישיון ובמה ניתן להתשמש, יש ללחוץ על תמונות- כלי חיפוש- וזכויות שימוש. מתחת לזה יפתחו מספר אופציות. תדאגו לבחור את האופציה הטובה ביותר עבורכם. כמו כן, גם לתמונות שאין עליהם זכויות יוצרים ולא תהיו חייבים לשלם עבורן כסף, במקרים רבים תצטרכו פשוט להשאיר קרדיט לצלם. בידקו היטב. נכון, ברגע שתצמצמו את זכויות השימוש לכאלו שניתן להשתמש בהן לשימוש חוזר, תקבלו תמונות פחות איכותיות ומבחר מצומצם ביותר. אבל אם אתם לא מעוניינים לשלם כסף על תמונות ורוצים לשמור על עצמכם מוגנים מפני תביעות, זאת הדרך הנכונה.

טיפ אחרון לחישובי טיפים

אם אתם רוצים לשב טיפ בצורה פשוטה עם גוגל אז 12% of 140 ותקבלו ברגע את הטיפ.

לסיכום

פקודות חיפוש מומלצות ביותר למקדמי אתרים, על מנת לבחון את האתר שלנו ואתרי המתחרים בצורה מעמיקה יותר וחיפושים שיכולים להתאים לכולם. גוגל כבר מזמן שמה לעצמה מטרה, להיות המקום הנגיש ביותר, שמציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביות עבור כל גולש. שימוש בפקודות חיפוש הנכונות, יוכל לחסוך לכם זמן רב של לשבור את הראש ולנסות להבין מה המתחרים עושים.

למידע נוסף אודות השירותים שלנו, השאר כאן שם וטלפון ונדאג לחזור אליך בהקדם.

4 תגובות על “חיפושים מעניינים שאפשר לעשות בגוגל”

  1. הנה רשימה מלאה של אופרטורים בגוגל חיפוש, יאהו ובינג
    http://www.bruceclay.com/blog/bing-yahoo-google-advanced-search-operators-guide/

  2. אורי הגיב:

    אחלה פוסט!
    אבל מה עם
    site:
    link:
    אפשר להעזר בפקודות האלו גם 🙂

    • Shahar הגיב:

      היי אורי, תודה רבה לך על התגובה.
      site: מופיע במאמר.
      אך link: לא מופיע ואתה צודק לגמרי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

PRM - שיווק ויחסי ציבור באינטרנט