בלוגרים יעזרו לך בקמפיין שיווק באינטרנט

איך בלוגרים יכולים לעזור לכם בקמפיין שיווק באינטרנט

לחץ. תחושת לחץ. לקוח גדול שלכם נתן לכם את המפתחות להרים לו קמפיין שיווק באינטרנט בתקציב גדול. אתם יודעים שהצלחת הקמפיין כאן היא קריטית. במקרה של כישלון ושריפת הכסף של הלקוח, יש אפשרות שהוא ייקח את עצמו ויעבור למישהו אחר. במקרה של הצלחה, אתם תראו כיצד התקציב הגדול ממילא גודל עוד יותר, ואיך שביעות הרצון שלו מזרימה לכם עוד לקוחות. אתם מרגישים את הלחץ כי אתם רוצים שהקמפיין יעבוד. השקעתם שעות בבניית אסטרטגיית הקמפיין, ניתוחו, הכנה שלו, מודעות, קופי, סרטונים, אתם יודעים שאתם טובים במה שאתם עושים אבל אתם רוצים לסגור את עצמכם מכל הפינות.

אם נצא מנקודת הנחה, שאתם מרוצים מהויזו'אלים, המסרים, הקריאטייב וכל השפה השיווקית בה אתם הולכים להשתמש במהלך הקמפיין, תשאלו את עצמכם, באילו דרכים נוספות אתם יכולים לנקוט, על מנת שהקמפיין יעבוד, ויעבוד חזק. דרך אחת שיכולה לעזור לכם למנף את הקמפיין, היא שימוש בבלוגרים. פעמים רבות אנחנו שוכחים להתייחס אליהם כשאנחנו מרימים קמפיין באינטרנט.

יש מעין דעה רווחת, ששימוש בבלוגרים הוא רלוונטי כשיש לנו מוצר קטן יחסית, או כשאין לנו תקציב גדול להרים קמפיין ולכן כדאי להביא לבלוגר את המוצר, והוא יחשוף אותו עבורנו. כשכבר יש לנו תקציב גדול, אנחנו מרימים את הקמפיין, יושבים שעות עם הגרפיקאים, עובדים על הקופי, הקריאטייב וכל שאר האלמנטים ההכרחיים להצלחת הקמפיין, ודי לוקחים את הכל על עצמנו, ודווקא במקרים האלו, אנחנו לא נעזרים בשירותיהם של הבלוגרים.

השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו למעשה, היא למה? למה כשאין לנו תקציב גדול, או כשהמוצר שלנו הוא לא ממש מוצר "פרימיום", אין לנו שום בעיה לפנות לבלוגרים, במטרה שיסקרו את המוצר שלנו ויפיצו אותו לגולשים שלהם, ודווקא כשיש לנו תקציב ויכולות, אנחנו מעדיפים להיצמד ולסמוך על יכולות השיווק שלנו ולא של הבלוגר. האם במצבים כאלו בעצם אנחנו מוזילים את חשיבותו של הבלוגר? סביר להניח שלא. או שאולי קצת, וזאת טעות. הרי אם הבלוגר יכול לעזור לנו בחשיפה של מוצר כשאין לנו תקציב ענק, ואנחנו לא מעוניינים להתחיל עכשיו בקמפיין שיווקי מאת עד ת', אין שום סיבה שהוא לא יכול לנצל את היכולות שיש לו, כאשר אנחנו מרימים קמפיין גדול וכן יש לנו כסף.

האחד לא צריך לבוא על חשבון השני, אלא צריך לבוא בסינרגיה. יש לנו מצד אחד קמפיין מושקע עם תקציבים גדולים, מודעות, ריטגרטינג, קריאטייב, ויזו'אל וכו' באוויר, מעולה. עכשיו מהצד השני, שיהיה לנו גם בלוגר או שניים, כאלו שיש להם קהל עוקבים גדול ויתנו לקמפיין שלנו את הפוש גם מהפן הזה.

אז למה דווקא בלוגרים?

כשאנחנו מרימים קמפיין באדוורדס, פייסבוק, אינסטגרם, אווטבריין, טאבולה, שיווק באמצעות תוכן. לא עקרוני כרגע איפה, אנחנו מרימים קמפיין, שלא משנה כמה הוא יהיה מושקע, הוא עדיין ישדר מכירות מכירות מכירות. עדיין המטרה שלו תהיה למכור מוצר בסופו של יום. גם אם הוא נהדר ויביא המרות, בשורה התחתונה, הגולשים יודעים שמנסים למכור להם. התחושה אינה תחושה טבעית, כמו שהם מקבלים, כאשר פרצוף שהם כבר מחוברים, מכירים, עוקבים אחריו וסומכים על ההמלצות שלו, אומר להם שהמוצר שלכם הוא פיצוץ וכדאי להם מאוד לקנות אותו. זאת אולי הסיבה העיקרית להשתמש בשירותיהם של בלוגרים בתחומים השונים והרלוונטיים, כאשר אתם מרימים קמפיין שיווקי גדול. בלוגרים נתפסים כאמינים בעיני הגולשים שלהם. ההמלצות שלהם נתפסות כאמינות, אין להם מושג שעכשיו הבטחתם לאותו בלוגר אספקה לכל החיים, או אפילו שילמתם לו סכום כסף לא קטן, בשביל שיזרוק עליכם כמה מילים וישבח את המוצר שלכם. בלוגרים בעלי קהל עוקבים רחב, בהחלט משפיעים על דעת הקהל שלהם.

בלוגרית בזמן עבודה

על מנת להסביר כיצד השת"פ הזה יכול עזור לכם, הנה דוגמא קצרה. נניח ואתם עכשיו אנשי השיווק של רשת מסעדות המבורגרים, השקעתם בטירוף, עבדתם ימים כלילות על הפרסומת החדשה של ההמבורגר או הסניף החדש של הרשת, עכשיו אתם משיקים את הקמפיין לאוויר והתגובות גם מתחילות לזרום ואנשים מגיעים. מגניב, זה עובד לכם טוב ויש היענות יפה. אממה, ברור לכולם שזאת פרסומת, ויש כאלו שזה ישפיע עליהם יותר ויש כאלו שפחות, ואלו שהם דווקא כן קהל היעד שלכם יגידו, אוקיי, מגניב, יש להם המבורגר חדש בתפריט, בהזדמנות אני אבדוק אותו. מבחינת החשיפה למוצר, יש חשיפה. עכשיו בואו ניקח את כל אותו קהל "מתנדנד", זה שהוא כן קהל היעד שלכם, אבל לא ממהר לבדוק את ההמבורגר החדש שלכם כי זה לא בוער, או שהם ראו פרסומת מגניבה אבל עדיין לא שמעו ממישהו שהוא עף על זה.

תביאו לאותו קהל יעד את הבלוגר שהם עוקבים אחריו, זה שתמיד כותב בדיוק לקיבה שלהם, ותנו לו לרשום משהו בסגנון, של "ראיתם את הפרסומת של רשת ההמבורגרים xxxx?? אז דעו לכם שהייתי חייב ללכת לבדוק על מה מדובר. אכלתי שם וזה המבורגר מטורף!!. אותו קהל, שלא ממש מיהר לאכול את המוצר החדש שלכם, מקבל עכשיו למעשה אסמכתא רשמית ממישהו, שהוא עוקב אחריו, שאומר לו שכדאי לו למהר ולאכול כבר. כמובן, שלקהל היעד אין מושג שאותו בלוגר שעכשיו המליץ להם ללכת להיפרד מכמה עשרות שקלים במסעדה שלכם, המליץ עליכם כי יש ביניכם שיתוף פעולה. הוא מקבל תשלום על ההמלצה, או המבורגרים במתנה, ובתמורה הוא כותב על העסק שלכם ביקורת מפרגנת ומזמינה. בהתחשב בעובדה שאנשים מחזיקים ממה שהוא אומר, למילים שלו יש כח, והן לא מחליפות את הקמפיין שהשקעתם בו עשרות שעות עד שעלה לאוויר, אלא מחזקות אותו. סינרגיה.

מה אנחנו מקבלים בסיטואציה כזאת?

מצד אחד פרסומת שיווקית, משכנעת, איכותית שגם עושה טוב עם המותג, כי פרסומת מושקעת יוצרת רושם של מותג איכותי, ומצד שני פרסומת במסווה של ביקורת ניטרלית, שמכוונת לקהל היעד הנכון. מן הסתם, אם המוצר שאנחנו רוצים לפרסם הוא המבורגר, נחפש בלוגר רלוונטי לתחום שלנו, כזה שכותב על אוכל. לא נבקש מבלוגרית שעוסקת בעיצוב שיער, שהקוראות שלה מתעניינות באופנה ועיצוב שיער. הן הרי לא שם בשביל ההמבורגר, אז אין ממש היגיון לפנות לבלוגר שלא מהז'אנר אותו אנחנו מנסים לפרסם.

האם בלוגרים באמת משפיעים?

פעמים רבות אנחנו תוהים, אם אותם בלוגרים שמפרסמים ערימות של תוכן על מוצרים כאלו ואחרים ויוצרים לנו את הרושם שהם סופר מבוקשים ומובילי דעת קהל ברשת, הם אכן כאלה. התשובה היא שבוודאי שלא כולם, ובוודאי שלא תמיד. לא חסרים בלוגרים שמספרים לכולם שהם מובילי דעת קהל, אבל כאשר שואלים אותם, כמה עוקבים באמת יש להם באתר, אין להם מושג. במידה והם מפנים אתכם להסתכל על עמוד פייסבוק עם 10,000 לייקים, אבל רק לייק 1 או 2 כמעט בלי תגובות לכל פוסט שהם מעלים, גם זה אומר שהם כנראה לא באמת משנים למישהו.

לכן לא צריך להסתנוור מכל בלוגר שטוען שיש לו אלפי כניסות ביום, תבקשו לוודא שזה אכן המקרה ושיציגו נתונים. בהחלט קיימים בלוגרים שכל מילה שלהם שווה זהב מבחינת חשיפה, לכן חשוב מאוד לבצע מחקר מעמיק ומקיף כאשר משתמשים בשירותיו של בלוגר למטרות קמפיין.

איך בודקים האם הבלוגר מספיק חזק?

מעבר לשאלות הברורות שניתן לשאול, כמו כמה כניסות יש לבלוג שלך ביום, בחודש או בשבוע, אנחנו יכולים גם להיעזר בכלים אינטרנטיים כמו semrush ולעשות בדיקה עם similarweb. שני הכלים האלו מאפשרים לנו לבצע ניתוח לבלוג של אותו בלוגר, להבין את כמות השיתופים שהתכנים שלו מקבלים, כמות האינטראקציה שהתוכן שלו מייצר, את המיקומים בהם הבלוג שלו מופיע, אילו עוד אתרים מקשרים לאתר שלו (מה שיכול להוביל כמובן לעוד חשיפה עבור המוצר שלכם) ועוד.

סימילארווב, מאפשרת לנו ליצור תמונה של אתרים מאותו תחום, ולהבין בעצם מי האתר החזק יותר, משפיע וכו'. ככה נוכל גם לדעת לאיזה בלוגר כדאי לנו לפנות.

שימוש בכלים אינטרנטיים, כמו השניים שציינתי, הוא חשוב ביותר על מנת להבין את מאחורי הקלעים של הבלוגר איתו אנחנו עומדים לשתף פעולה, או עומדים לפנות אליו. חשוב שנבין מה באמת הכח שיש לאותו בלוגר וכיצד הוא יכול לעזור למנף את הקמפיין שאנו עומדים להשיק.

מה הבלוגר רוצה בתמורה והאם זה באמת משתלם לנו?

האם הבלוגר באמת רוצה כסף?

 

כסף! זאת המחשבה הראשונה שבוודאי עולה לראש. הרי מה כולם רוצים? להרוויח. תתפלאו, אבל לא כל הבלוגרים רוצים תשלום עבור חשיפה וביקורות על המוצרים שלכם. אולי אפילו יהיה נכון יותר להגיד, שרובם הגדול אינו מעוניין בתשלום.

זה נשמע מופרך אבל זה לא. והנה למה:

אני לא מתייחס כאן לגדולים ביותר שהפכו את הבלוג שלהם לעבודה פול טיים, וכל הכבוד להם. סביר שהם יהיו אלו שכן ירצו תשלום וברוב המקרים זה גם יהיה כדאי לשלם להם. אני אתייחס לרוב הבלוגרים, אלו שהתחילו מזה בכיף שלהם, אלו שעושים את זה בשעות שלאחר העבודה הרגילה שלהם. הבלוגרים האלו, סביר להניח ירצו בתמורה את המוצר שאתם רוצים שהם יכתבו עליו בחינם. למשל, נחזור לדוגמת ההמבורגר. אז מציעים לבלוגר ארוחה זוגית מפנקת, או אפילו כמה ארוחות, בתמורה לפוסט מפרגן. נתקלתי בהרבה בלוגרים שעובדים בעבודה יומית מרוויחים אחלה משכורות, ואין להם שום עניין לקחת כסף "בשחור" או להתחיל להתעסק עם תיאומי מס. הם מעדיפים בכיף שלהם, מהספה בבית ובתחתונים, לכתוב פוסט מפרגן על מוצר ששלחו להם להתנסות בו. הם קיבלו את המוצר בחינם ובתמורה הם מפרגנים בפוסט אוהד.

עכשיו העניין הוא כזה. על כל דבר שאנחנו עושים ובוודאי בתחום האון ליין, אנחנו צריכים לחשב את ה r.o.i שלנו. האם בזה שנשלם לבלוגר, או נספק לו המבורגרים לחודש חינם עכשיו, נחזיר את ההשקעה בדמות החשיפה שהוא יכול לארגן לנו. אם אנחנו תוהים האם זה משתלם לנו, אז בגדול כן, אבל ברור שכל מקרה צריך להיבדק לגופו. האם נציע לבלוגר שיש לו 2000 עוקבים את אותה ההצעה שנציע לבלוגר שיש לו 50000 עוקבים? כנראה שלא. ברוב המקרים, לנו ישתלם לשלם או לתת מוצרים (שוב, תלוי בגודל הבלוגר ואחרי שביצענו מחקר מעמיק על מה שהוא יכול לספק לנו), וגם לבלוגר סביר להניח שזה ישתלם. לכן יש לנו כאן עסקה בה שני הצדדים יוצאים מרוצים. חשוב לזכור, שכמו בכל מהלך שיווקי שעושים, גם כאן יכול בהחלט להיווצר מצב בו הבלוגר לא מספק את הסחורה. אבל זה הימור שכדאי מאוד לקחת.

לאחר שעברנו על למה בלוגרים הם אפיק שיווקי שכדאי להשתמש בו, לא רק כשהתקציב לא גדול, אלא אפילו להפך, כל שנותר לכם לעשות זה לבדוק מי הבלוגרים החזקים בתחום אותו אתם מנסים לשווק כרגע, ללחוץ ידיים, לסכם את התמורה עבור המינוף שהוא או היא יעשו לקמפיין שלכם ולצאת לדרך. שיהיה בהצלחה.

למידע נוסף אודות השירותים שלנו, השאר כאן שם וטלפון ונדאג לחזור אליך בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

PRM - שיווק ויחסי ציבור באינטרנט