להשיג תנועת גולשים נוספת חוץ מקידום אורגני

דרכים נוספות להשגת תנועת גולשים לאתר שלך חוץ מקידום אורגני

בין אם אתה בעל האתר בעצמך או שיש לך מקדם אתרים, דע את הדבר הבא. אתה חייב להשקיע בפלטפורמות ולשחרר קצת כסף, על מנת להשיג תנועת גולשים לאתר שלך. אפילו ששכרתם את מקדם האתר האנליטי ביותר, זה שיודע לנתח את האתר בצורה מושלמת, לייצר לכם דוח המלצות מפורט, שאת רובו הוא אפילו יכול ליישם בעצמו, מבלי התערבות של מתכנת, כזה שיודע בדיוק איפה לשים פסיק ונקודה, מכיר כלים כמו semrush  ו screaming frog , כמו את כף ידו, ויודע לספק לכם תוצאות מדהימות, אתם חייבים להניע גולשים להיכנס לאתר שלכם, לא רק דרך קידום אורגני.

לרוב, זאת תהיה עבודה סיזיפית. כנראה שאם אתם לא חיות רשת, לא תדעו לעשות זאת בעצמכם, ולכן יש לשקול היטב לצרף לצוות שלכם בנוסף למקדם האתר, גם חיית רשתות חברתיות, וכזה שיודע להרים קמפיינים ממומנים בגוגל או פייסבוק. שימוש בזירות כמו פייסבוק, אינסטגרם (אם מתאים), אפילו סנאפצ'אט (אם מתאים), לינקדאין, וגוגל פלוס הלא רלוונטית, יכולים לחשוף את האתר שלכם לאין ספור גולשים פוטנציאליים, שלא היו טורחים לחפש אתכם, את העסק שלכם, או המוצר שלכם בגוגל.

יש לכם עסק שמצטלם נהדר? מסעדה? תכשיטים? מכונות מגניבות? למה שלא תשקיעו ביצירת לוחות בפינטרסט, יש לכם מושג כמה תנועה אתם יכולים לקבל משם? כנראה שלא. ולא תדעו גם עד שלא תנסו. בעולם האון ליין בו אנחנו חיים היום, אתר שמדורג בתוצאות הראשונות בגוגל הוא חובה. אין וויכוח. אך אל תשקיעו רק בזירה הזאת. זכרו דבר מאוד פשוט. בגוגל יראו את האתר שלכם רק מי שחפש משהו שקשור לעולם התוכן שלכם, אך בזירות האחרות אתם יכולים ליהנות מחשיפה אדירה, ובעזרת קריאטייב נכון, לעורר צורך אצל אנשים שלא ידעו שקיים בכלל.

רק תחשבו על כך, אדם שמתעניין לגבי משהו ספציפי בעסק שלכם, אבל זה לא מספיק בוער ודחוף לו כדי שהוא עכשיו ייכנס לגוגל ויקליד מילות מפתח שיקפיצו את האתר שלכם למול העיניים שלו, משוטט לו בהנאה בפייסבוק ופתאום רואה פרסומת שלכם, או את העמוד העסקי שלכם, או שומע על קבוצה שקשורה לעולם התוכן שלכם. אמנם הוא לא טרח לבדוק בעצמו ולהקליד בגוגל משהו שקשור לאותו עולם, אבל הנה, זה כבר כאן מול העיניים, למה שהוא לא ייכנס רגע לראות, הרי הוא יודע שמתישהו בעתיד יש סיכוי שהצורך שלו במוצר דומה לשלכם ייגבר והוא כן יחפש. אז אם כבר הגישו לו את זה על מגש של כסף, למה שהוא לא יקליק? גם אם הוא לא יבצע את הרכישה באותו הרגע, לפחות השם של העסק שלכם נחקק לו בזיכרון, ומכיוון שהוא לא בהכרח מכיר עסקים שקשורים במוצר שאתם מציעים, לכם עכשיו יש יתרון כי אתם שם, איפשהו בראש שלו. בפעם הבאה שהוא יקליד בגוגל משהו שקשור אליכם, כשהוא יראה את השם שלכם, זה יצלצל לו מוכר והוא יבדוק אתכם, סביר להניח, לפני המתחרים שעליהם לא שמע. וכל זה אודות לכך שהשקעתם בזירות נוספות ולא ישבתם או דאגתם שרק יקדמו לכם את האתר.

תנועת גולשים לאתר

אנחנו חיים בעולם כל כך תחרותי, שקידום אתר לא מספיק. יש לקדם את המותג בכל דרך אפשרית ובכל פלטפורמה רלוונטית כמו למשל המאמר שכתבתי על שימוש בבלוגרים לשיפור קמפיין השיווק באינטרנט, הרי ברגע שתעזרו בבלוגרים ותקבלו קישורים לאתר שלכם, תנועת גולשים תזרום לאתרכם. כמובן שיש להתאים את הזירה הנבחרת בה נרצה למתג את העסק שלכם. לא לכל עסק מתאים לפתוח אינסטגרם.

איך בעצם נוכל להשיג תנועת גולשים לאתר חוץ מהקידום אורגני?

פרסום אורגני וממומן בפייסבוק

הדבר הראשון שאפשר לעשות על מנת למתג את העסק ולהזרים תנועת גולשים חדשה לאתר, הוא להתייחס לפייסבוק ברצינות. לא מהמקום של "זה גם ככה חינם, למה אני צריך לשלם", ובטח לא מהמקום של "יש לי פרופיל אישי, אני משתף שם את האתר שלי".

טיפ לקחת – כשאתם משתפים את האתר שלכם (כלומר לינק חיצוני) ניתן להגיד, די בוודאות, שלא כל אחד מ3,000 החברים שלכם נחשף אליו. המלחמה על הפיד של הגולש היא עצומה כיום, ולפייסבוק יש את הקריטריונים שלה לגבי מה לחשוף, למי, כמה ובאיזו תדירות. שימוש במערכת הפרסום של פייסבוק יבטיח כי תמקסמו את יכולות החשיפה של מה שאתם רוצים לקדם. דבר ראשון שיש לעשות בשביל להניע גולשים להיכנס לאתר שלכם מפייסבוק, זה להקים עמוד עסקי שמוגדר כמו שצריך.

עם אותו עמוד אפשר לפעול בטקטיקות הבאות: להעלות כמויות של תוכן, לא עליכם ועל כמה אתם מדהימים, אלא תכנים מתוך העולם העסקי שלכם (מומלץ לבצע אסטרטגיית תוכן לפני כן), שיכולים לעניין לקוחות פוטנציאלים. סרטונים, מאמר, רעיונות ופוסטים, או באמצעות הקידום הממומן.

דוגמא להצלחת עמוד עסקי שמעלה תכנים שנותנים ערך לגולשאריאל תמיר מאמן לשיפור ביטחון עצמי שפתח לעצמו עמוד עסקי, וכל מה שהוא היה עושה באותו עמוד זה להעלות סרטונים מעוררי השראה, כאלה שגורמים לבן אדם להרגיש את המוטיבציה בו מתעוררת. אחרי שאנשים היו מתייגים את חברים שלהם בסרטונים האלו ובכך חושפים גם אותם לתכנים שלו, (מה שעודד אותם לעקוב אחריו בעצמם), אריאל התחיל לאחרונה להשתמש בפייסבוק לייב ולהסביר לגולשים דברים מתחום האימום. תוך כדי תזוזה הוא התחיל לפרסם סדנאות, הרצאות וכמובן, את האתר שלו. האנשים כבר הרגישו חלק ממשהו, ולכן, בגלל שהוא סיפק להם במשך תקופה ארוכה ערך, הם מצידם היו בשלים לעבור על הדברים שהוא היה מציע ונכנסו ללינקים שהיה משתף באתר שלו (חייב לציין שגם עמוד נחיתה עובד טוב במצבים כאלו).

אריאל תמיר

ברגע שיש לכם את העמוד יש לכם בעצם "בית", בו אתם יכולים לכתוב פוסטים, לשתף תכנים שלכם ולהעלות סרטונים במידה ויש, ישירות לפייסבוק. העמוד שלכם צובר אוהדים רלוונטיים לעסק שלכם וככה התכנים שלכם הופכים אפקטיביים עבורם. חשוב להדגיש כי בעמוד עסקי, המשחק הוא לא כמה לייקים יש לכם לדף אלא עד כמה הם איכותיים. הרי מה נותן לכם עמוד עסקי עם 3000 לייקים מהודו שאפשר לקנות דרך "פייבר" אם הם לא רלוונטיים בכלל?

מערכת הפרסום ממומן של פייסבוק מתייעלת כל הזמן ומציגה בפני המפרסמים, פיצ'רים חדשים שעוזרים להם למקסם את תקציבי הפרסום, ולהביא תוצאות טובות יותר ויותר. באמצעות המערכת המתקדמת אנחנו יכולים לבנות את קהל היעד האולטימטיבי שלנו. במקום לזרוק כסף על פרסומת בעיתון שתגיע לכולם ובעצם לא תגיע לאף אחד, כי אם אתם מוכרים מוצר לגברים אז מה אכפת לאישה שרואה את הפרסומת שלכם? יש לכם אפשרות לפלח בדיוק מי ייחשף לתוכן ולמודעה שלכם.

לדוגמא: אם המוצר שלכם מתאים לקהל של גברים מאיזור המרכז, בני 30-40, שאוהבים כדורגל, פייסבוק מאפשרת לכם לפלח את אותו קהל על סמך הנתונים שיש לה, (והרי יש לה אין סוף מידע על הגולשים), וככה המודעה שלכם תוצג רק לאותו קהל רלוונטי. האפשרות למדוד בזמן אמת, להגיב לתוצאות המודעה ולשנות במידת הצורך, עוזרים למפרסם לנצל את תקציב הפרסום שלכם בצורה מושלמת. כשאתם מעלים מודעה לעיתון, אתם בעצם עושים שגר ושכח. אין לכם אפשרות לדעת מי אהב יותר את המודעה, אתם לא יכולים לנתח, להסיק מסקנות ובטח לא לשנות אותה כי היא כבר בעיתון. פייסבוק מאפשרת לכם להגיב למתרחש ולשיח סביב המודעה שלכם בזמן אמת. מודעה שכתובה טוב, מדברת בשפה של הגולש המיועד ומפנה בסיומה לאתר שלכם, תגביר את החשיפה למותג, תגביר את התנועה לאתר ואתם תיהנו מקהל שלא בהכרח היה מגיע אליכם, אם אתם לא הייתם מגיעים אליו קודם. היופי במערכת פרסום שכזאת, הוא האופן בו היא עוזרת לכם לייעל את הקמפיין הפרסומי. לחברה של מארק צוקרברג יש את הכלים לדעת אילו גולשים הגיעו לכם לאתר, לאיזה עמוד ספציפי, האם הם ביצעו רכישה או לא. המידע הזה עוזר לכם אחר כך ליצור מודעות נוספות לאותו קהל ספציפי שביקר אצלכם באתר ולעשות לו שיווק מחדש. לאותה מודעה ייחשפו רק אנשים שכבר ביקרו באתר שלכם ולא קנו. לא חסרים מחקרים ברחבי הרשת שמראים כי אנשים לרוב, לא קונים בפעם הראשונה שהם רואים מודעה, אלא דווקא השיווק מחדש הוא מה שמשכנע אותם בסופו של דבר לבצע פעולה. כמו כן, פייסבוק מאפשרת לבנות קהלים שדומים לקהל הראשוני שפילחתם ובכך להגיע לקבוצה גדולה יותר של אנשים שיכולים להיות רלוונטיים.

פיצ'רים לפרסום בפייסבוק

השתתפות פעילה בקבוצות בפייסבוק

כאן מדובר במשימה יותר סיזיפית, אך כזאת שברוב המקרים יעילה ביותר. ברגע שאתם או מנהל המדיה שלכם פותח קבוצה הרלוונטית לעסק שלכם, הוא למעשה יוצר קהילה, בה כל האנשים אשר מתעניינים במוצר שלכם יכולים להיות חברים בה, להחליף דעות, לכתוב ביקורות, המלצות ולנהל שיח חופשי. אם עושים את זה בצורה חכמה, ולא כזאת שתרגיש כמו פרסומת אחת סמויה אך גלויה, בצורה אינטנסיבית, יצירת קהילה יכולה להיות כלי משמעותי מאוד שיעזור לכם להניע גולשים לאתר שלכם.

ניקח לדוגמא קבוצה בפייסבוק, שכל מטרתה היא לדבר על אייפון. באותה קבוצה, מכיוון שאייפון מעניין הרבה אנשים, יש אלפיים חברים לצורך הדוגמא. האנשים מחליפים ביניהן דעות, מבקשים עזרה עם המוצר, שואלים שאלות, חלקם אף יוצרים חברויות ולאט לאט מתגבשת קהילה של אנשים שלכולם תחום עניין דומה ויש להם על מה לדבר. עכשיו בואו נניח, שלאדם שהקים את הקבוצה הזאת, יש מעבדה משלו לתיקון אייפונים. גם הוא חלק פעיל מהקהילה, מעלה שאלות, עונה לאחרים על תשובות, משתף מאמרים, ידע ותכנים שיכולים להיות רלוונטיים כלפי חברי הקבוצה האחרים, כן הוא מהווה חלק אינטגרלי ומוכר מאוד בקבוצה. האנשים סומכים עליו מכיוון שהוא פעיל, שמח תמיד לעזור עם שאלות ובעיקר מראה בקיאות בחומר. הוא כמובן מתפקד בקבוצה כאחד האדם, תחת שמו הפרטי, וכאשר אחד מחברי הקבוצה אומר שהאייפון שלו התקלקל והוא ישמח לקבל המלצות על מעבדת תיקונים מחברי הקבוצה, אותו מנהל יוכל להגיד לו,  יש לי מעבדה ואני אשמח לעזור לך.

ברוב המקרים התגובות יהיו חיוביות, גם שאר חברי הקבוצה ידעו שלאותו מנהל יש מעבדה, והם, אפילו מבלי להיות אצלו בחנות פעם אחת, ימליצו לחברים אחרים שלהם, כי הם כבר סומכים על אותו מנהל, מרגישים שהם מכירים אותו והוא מספק להם כל הזמן ערך. מה גם, שאותו מנהל יכול בגילוי נאות (שלא ירגיש כמו תרגיל מלוכלך) להציע לחברי הקהילה אחת לכמה זמן הנחה, או להציע להם מוצרים שהוא מוכר. הוא, מבחינתם, הרי כבר הפך לדמות מקצועית שמבינה עניין, כי הוא פעיל בקבוצה ויוצר אינטראקציה עם כולם. אותו הדבר חל על כל תחום באשר הוא. במידה ויש לכם אתר סביב נושא מסויים, תפתחו קבוצה וקהילה שידברו על עולם התוכן שלכם. תצרפו חברים, שיצרפו גם הם חברים, תשקיעו במתן תשובות ופיתוח יחסים עם שאר חברי הקהילה, וכאשר זה יהיה רלוונטי, או בנקודת זמן מסויימת שתחליטו, תחשפו בפניהם את האתר שלכם (שיעניין אותם כי הם בקבוצה הזאת בגלל שהתחום מדבר אליהם). הם יכנסו לאתר, אתם תיהנו מתנועת גולשים חדשה, ובמקרים רבים, הם אפילו יבצעו רכישה. מה גם שבגלל שהם מרגישים שהם כבר מכירים אתכם, הם ירגישו פעמים רבות בנוח לפנות אליכם ולבקש הנחה. אתם תחליטו מה שתחליטו, אבל עצם בניית הקהילה, יכולה להיות גורם שיעזור לכם להמיר את אותם חברים, מחברי קהילה ללקוחות שמבצעים פעולות רכישה באתר שלכם.

שיווק תכנים ויראלי

קיימים היום כלים אשר מודדים מה טרנד נכון לעכשיו. גוגל טרנדס, פייסבוק טרנדס, או על מה כולם מדברים עכשיו בטוויטר. כל אלה יכולים לשפוך אור ולעזור לנו ליצור תוכן, שיש סיכוי טוב שיהיה ויראלי, כי עכשיו הנושא המדובר חם וכולם משוחחים רק עליו. שימוש "בבאז סומו"(שכתבתי עליו פה), מראה לנו אילו מאמרים ותכנים היו המשותפים ביותר תחת כל קטגוריה שמעניינת אותנו. בעזרת הכלים האלה, אנחנו מקבלים מידע ויכולים להתחיל לבנות תוכן, במטרה להפוך אותו ויראלי. יש לעסק שלכם ערוץ ביוטיוב? צרו סרטון על הטרנד הרלוונטי לכם. עמוד עסקי בפייסבוק? כנ"ל. יש לכם בלוג ואתר (ואני מאוד מקווה בשבילכם שיש לכם), תעלו לשם תוכן ותתחילו לשתף אותו בפלטפורמות החברתיות שיש ברשותכם. אם אתם מייצרים תוכן איכותי ורלוונטי לאותו זמן נתון, סיכויים גבוהים כי הוא יעניין הרבה אנשים ויהפוך לויראלי. אין לנו עדיין את היכולת לצפות איזה תוכן יהפוך לויראלי, אבל יש לנו את היכולת לנסות.

פוסטים אורחים של אחרים באתר שלכם

אל תפחדו לפתוח את דלת האתר שלכם לאנשים אחרים. אם יש אנשי מקצוע מהתחום שלכם, שרוצים לשתף את התוכן שלהם במאמר אורח אצלכם באתר, תנו להם. זה רווח לשני הכיוונים. הם יהנו מחשיפת השם שלהם לקהל שלכם, ובתמורה, הם יפרסמו את המאמר (שהגישה אליו היא באתר שלכם) גם לקהל שלהם. במצב כזה שניכם מרוויחים קהלים חדשים.

שימוש נכון בפורומים ואני ממש לא צוחק

זה נכון שהפורומים השונים כבר אינם בשיא שלהם, אבל בניגוד למה שרבים חושבים הם עדיין לא אמרו את המילה האחרונה. כן, רוב הפוקוס מהם כבר מזמן עבר לרשתות החברתיות, אבל דווקא המצב הזה הוביל לכך, שכיום מי שטורח להיכנס לפורומים, אלו אנשי ה"הארדקור" של התחום בו הם מתעניינים, מה שיוצר דווקא קהל איכותי. הרעיון הוא לא להגיע לפורום מסויים ולהתחיל להספים אותו עם קישורים לאתר שלכם, אלא לעקוב אחרי השיח של הגולשים ובמידה ופרסום האתר שלכם יכול לענות על צורך של חבר בפורום, רק אז לשים קישור ולחשוף אותו לתוכן שלכם. אל תחשבו שרק הוא יראה את הקישור לאתר שלכם ושתצטרכו לעבור יוזר יוזר, יש מספיק אנשים שקוראים ועוקבים אחרי פורומים גם מבלי להגיב שם, שישמחו להיכנס לאתר שלכם, גם מבלי לעדכן אתכם.

ועוד משהו קטן – חתימת מייל מעוצבת עם קישור לאתר שלכם

אם אתם מתכתבים עם אנשים במייל, ספקים, לקוחות ששמעו עליכם מחברים, או שהגיעו אליכם איכשהו, ברגע שיש לכם חותמת במייל שמפנה גם לאתר שלכם, אותו אדם שאתם מתכתבים איתו, בקליק אחד נחשף לאתר שלכם מבלי שבכלל תבקשו ממנו להיכנס. אנשים הם סקרנים, ולכן הסבירות שהם ילחצו על הקישור לאתר בחתימה שלכם הוא גבוה.

לסיכום

כל הדרכים האלו, בסופו של יום, יעזרו לכם לחשוף את האתר שלכם בפני קהלים חדשים. ברגע שאתם עושים שימוש בכל דרך אפשרית, על מנת שאנשים יכנסו לאתר שלכם, אתם מאחורי הקלעים מאותתים לגוגל ולאלגוריתם שלה, "הנה תראה, אנחנו רלוונטיים". גוגל מבין שהאתר שלכם מביא ערך לגולשים, שכן הם מרבים להיכנס אליו, וזה עוזר לכם, בעקיפין, גם בקידום האתר בצורה אורגנית.

למידע נוסף אודות השירותים שלנו, השאר כאן שם וטלפון ונדאג לחזור אליך בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

PRM - שיווק ויחסי ציבור באינטרנט