קאבר פרסום ושיווק דיגיטלי

פרסום ושיווק דיגיטלי באינטרנט

עם הזמן שחולף יותר ויותר עסקים ומותגים מבינים את כוחו של השיווק הדיגיטלי והשיווק באינטרנט כלל. תקציבים עוברים מהמדיה המסורתית של פעם לכיוון פעילות באינטרנט. חברות גדולות רבות הוסיפו לדרישות תפקיד מנהל השיווק שלהם, גם את הדרישה להבנה וניסיון בזירה הדיגיטלית. אפיקי הפרסום הרחבים שמציעה הרשת, קוסמים לכל אותם עסקים שמאסו בפרסום לא ממוקד ברדיו ובעיתונים המקומיים. גם שיטת ה"מפה לאוזן" עוברת שדרוג רציני בשנים האחרונות, כך שבמקום "מפה לאוזן" אנחנו עדים לשיטת ה״מפיד לפיד״. לקוח רואה פרסום של מוצר שהוא רכש מעסק מסוים ומשתף אותו בעצמו ב״וול״ של חבריו לפייסבוק. דבר אשר מקנה חשיפה חינמית לבעלי העסקים.

 

היכן בכל זאת נופלים עסקים רבים?

למרות ההבנה בצורך בפרסום ושיווק דיגיטלי, עסקים רבים (קטנים בעיקר) שאין להם את הצורך או התקציב להעסיק מנהלי שיווק דיגיטל ״אין האוס״, חושבים שמדובר בקסם שקורה על ידי מספר לחיצות על העכבר. פעמים רבות נתקלתי בלקוחות שהבינו שהם צריכים לפרסם באינטרנט, רק שהם לא הבינו את המשמעות של זה. הם חשבו שפוסט אחד מוצלח יקנה להם תהילת עולם. כאשר עסק מחליט שהוא נכנס לפרסום ושיווק הדיגיטלי, נחוצה חשיבה אסטרטגית עמוקה ותיאום ציפיות מעמיק בין בעל העסק לאיש או אנשי המקצוע הנבחרים לתפקיד. בעלי עסקים רבים רוצים לראות את האתר שלהם בעמוד הראשון בגוגל, אך הם לא מבינים את התהליך הנדרש על מנת שזה יקרה. הם רוצים לראות אלפי לייקים לעמוד שלהם מבלי להבין שעם לייקים לא הולכים למכולת. וכאן נכנס בעל המקצוע לתמונה. אותו בעל מקצוע או משרד פרסום ושיווק דיגיטלי שזוכים בתקציב הלקוח, מחויבים להסביר ללקוח את המשמעויות הכרוכות בכל אחד מהצעדים בהם יש צורך. למשל, אם משרד דיגיטל מספק תחת המטריה שלו מספר שירותים, כמו קידום אתרים וניהול מדיה חברתית, צריך אותו משרד להסביר שאין כאן קסמים. זה לא שמחר הלקוח יופיע בתוצאה הראשונה בגוגל, או שיהיו לפוסט שלו אלפי לייקים ומיליוני לידים. מדובר בחשיבה לטווח ארוך, שכוללת ניתוח באופן שוטף ועל בסיס קבוע. ניתוח קהלים, התאמת מסרים, ואופטימיזציה שוטפת לכל אורך הדרך, הם תהליכי חובה, על מנת להשיג את המטרות שהוגדרו מראש.

 

קידום אתרים שעובד נותן גושפנקא של איכות ללקוח

רבות נכתב על עולם קידום האתרים האורגני. נטען שהוא מת, לא רלוונטי ולא אפקטיבי יותר. מה שכל אותם אנשים שכבר קנו פרחים להלוויה של קידום האתרים האורגני שוכחים, שככל שעובר הזמן גם הגולש הממוצע עובר תהליך והופך חכם יותר. עם גוגל יציפו את כל העמוד הראשון בתוצאות ממומנות לא רחוק היום שהגולש יבין שדוחפים לו פרסומות והוא יעבור לעמוד השני. זאת הצהרה נועזת אבל תחשבו עליה רגע. אם גולש יודע שכל מה שהוא רואה נקנה בכסף, הוא יחפש את התוצאות שנקיות ״כביכול״ מהתערבות חיצונית. לכן, קידום אתרים האורגני הוא עדיין נדבך חשוב בעולם הפרסום הדיגיטלי. עסקים שישקיעו בתכנים איכותיים, ישלבו בין הזירות השונות, כמו אתר לעמוד עסקי פעיל שמערכת משומנת מתפעלת ומפנה טראפיק ממנו לאתר, ויציגו לגולש תוכן שמביא ערך, צפויים ליהנות מהתוצאות בהתאם. אתר שמופיע בצמרת הדירוגים בגוגל יהנה מכמות טראפיק איכותית שתוביל למכירות.

 

יחסי ציבור באינטרנט – לא רק פרסום פרסום פרסום

תחום יחסי הציבור, גם הוא, כמו כל ענף הפרסום משתנה, מרחיב אופקים ומתרחב בזירה הדיגטלית. היתרון בלעבוד מול משרד דיגיטל שמספק גם שירותי יחסי ציבור, גם שירותים קידום אתרים וגם שירותי ניהול מדיה חברתית, הוא הידיעה שיש לך גב לכל צרה שלא תבוא. יחסי ציבור טובים ברשת יעזרו להביא חשיפה למותג. חשיפה שתתורגם למכירות, אבל אותו משרד יחסי ציבור יצטרך לעמוד בחזית גם במקרה של משבר. תלונות זועמות מלקוחות, או פרסום שלילי שיכול לפרוץ בין לילה למותג מסויים, יחייב את משרד יחסי הציבור להתחיל למזער נזקים, להגן על המוניטין של העסק ולעשות מהלכים דיגיטאליים, על מנת להשכיח את הסערה. מהצד השני של המטבע, אין כמו קמפיין פרסומי בועט שמעורר זעם על מנת ליהנות מחשיפה רחבה. לא חסרים מקרים של מותגים שבחרו בכוונה ליצור משבר על מנת לקבל באז תקשורתי. אבל מהלך שכזה, בתיאום עם משרד או איש יחסי הציבור ברשת, חייב להיות מבוקר וכדאי להתחיל אותו רק אם יודעים מראש איך להשתלט על האש.

למידע נוסף אודות השירותים שלנו, השאר כאן שם וטלפון ונדאג לחזור אליך בהקדם.

PRM - שיווק ויחסי ציבור באינטרנט