קאבר שיווק עסקים באינטרנט

שיווק עסקים באינטרנט

עולם השיווק נמצא בעיצומה של מהפכה. השיווק המסורתי, כמו פרסום בטלוויזיה, רדיו, עיתונים ואפילו פלאיירים, לאט לאט נדחק לשוליים, בעוד שיווק הניו מדיה, השיווק הדיגיטלי נמצא במרכז הבמה. את מה שבעולם כבר הבינו מזמן, אנחנו מבינים היום שחל שינוי בתקציב עוגת הפרסום של עסקים שונים. כל אותם אנשי שיווק ציניקנים, שלא האמינו ביכולות האינטרנט לדחוף עסקים קדימה, וחשבו שפייסבוק זה רק מקום לראות בו את חברים מהתיכון, מוצאים את עצמם היום במרדף בשביל להשלים פערים. בעוד אותם אנשי שיווק שורפים שעות במטרה להשלים את הפערים שנוצרו בענף, קיים זן חדש של אנשי שיווק- אנשי שיווק דיגיטליים. אותם אנשי שיווק, פחות מכוונים לפרסומות בטלוויזיה או ברדיו. גם לא כל כך מרגש אותם לראות את המודעה של העסק שהם משווקים, זרוקה בפח בבניין המדרגות. אותם אנשי שיווק חדשים, חיים את עולם הדיגיטלי ואצלם הצלחה זה לראות בזמן אמת את הגולשים מקליקים על מודעה מתוך קמפיין חכם שהם יצרו. מודעה שמניבה תנועה רבה לאתר שהם משווקים, או פוסט ויראלי, שבעזרת תחכום ושנינות מגדיל את מכירות העסק מבלי להיגרר להוצאות כספיות גבוהות.

תוכן תוכן ועוד תוכן

בעולם האינטרנט אי אפשר לנצח על ידי מעשה קסמים. יש נוסחה אחת שלפיה צריך לעבוד, והיא יצירת תוכן איכותי לגולש. גולש שיראה מול העיניים שלו תוכן שהוא לא רלוונטי ולא מעניין, ימשיך לאתר, או לפוסט, או למודעה הבאה וכל זה בלחיצת קטנה עם האצבע על הסמארטפון. לשדר עוצמה ולקנות מודעת 2 עמודים באחד מהעיתונים הנחשבים, כבר לא עושה רושם על אף אחד. אם בעבר הלא רחוק, קוראי העיתון היו מתעכבים על אותה מודעה, הרי שהיום מרבית האנשים גם ככה קוראים את התכנים שלהם בעיתונים הדיגיטליים ובאתרי החדשות כמו ynet  ו walla, ולכן, את הפרסומות יש להגיש להם בצורה שתעניין אותם מספיק, על מנת להתעכב עליהם לעוד דקה או שתיים.

בעולם השיווק באינטרנט ניתן לקדם עסקים בשלל פלטפורמות. קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, קמפיינים בפייסבוק, פעילויות, תחרויות ועוד שלל אפשרויות של פרסום ברשת. אחת מהדרכים שאני הכי מאמין בה, היא שיווק עסקים באינטרנט באמצעות תוכן. אני לא מדבר על מודעה שבסיומה אני רושם "הקליקו כאן לפרטים נוספים" (למרות שבמקרים רבים ולצרכים מסוימים זה בהחלט מה שנדרש), אלא אני מדבר בשימוש באתרים הגדולים. הכוונה לשווק ולפרסם עסקים באמצעות תוכן שמעורר עניין, שגורם לגולש להיכנס למילים, ובסיום הקריאה לבצע לפחות אחד משני הדברים הבאים: שיתוף התוכן לחברים שלו (מה שמאפשר לי חשיפה לעסקים שאני משווק בחינם), או מעבר לטופס הרכישה/ אתר/ דף צור קשר. הכל תלוי לאן אני רוצה להביא את הקורא בסיום תהליך הקריאה.

איך לשווק עסקים באינטרנט נכון?

קודם כל, לפני הכל הנושא צריך להיות מעניין. אף גולש לא אוהב לקרוא תוכן שיווקי, הוא אוהב לקרוא תוכן שיש לו ערך מוסף. את התוכן הרלוונטי לאותו עסק, אני בונה בצורה שתגרום לאותו קורא לסיים את הכתבה, מבלי לקבל את התחושה שעכשיו הוא סיים מספר דקות בלקרוא מאמר שכל מטרתו היא למכור לו את שירותיו של העסק, לו אני עושה יחסי ציבור. המאמרים תמיד יהיו איכותיים, כמה שיותר אינפורמטיביים וכמה שפחות שיווקיים. ברגע שהצלחנו ליצור לגולש את אלמנט ההנאה וההבנה במאמר לגבי המוצר או לגבי העסק, הוא כבר יגיד בעצמו "העסק הזה יודע על מה הוא מדבר, כדאי לפנות אליהם".

לאחר שיש לנו מאמר איכותי ביד, נתחיל לפנות לאתרים גדולים שיש להם תנועת גולשים גדולה ונציע לו לפרסם את המאמר שלנו באתר שלו. נכון, יהיו אתרים שיבקשו תשלום עבור התוכן שנכתב  (ובמקרים מסוימים גם יהיה כדאי להיפרד מכמה שקלים עבור חשיפה רחבה), אבל יהיו גם המון אתרים שישמחו לפרסם את המאמר במידה והוא איכותי. מהסיבה הפשוטה שכל אתר תמיד צריך תוכן. ואם מדובר בתוכן טוב שיעניין את הגולשים של אותו אתר, אז למה לא?

שיווק עסקים באינטרנט דרך הפצת תכנים באתרים רבים (אנו קוראים לזה יחסי ציבור באינטרנט), יכול להביא לחשיפה רבה, למתג את העסק שלכם כמוביל בתחומו ובסופו של תהליך להמיר את הגולשים מקוראים ללקוחות.

למידע נוסף אודות השירותים שלנו, השאר כאן שם וטלפון ונדאג לחזור אליך בהקדם.

PRM - שיווק ויחסי ציבור באינטרנט